top of page

Jeden Prosty Krok Do Łatwego Tworzenia Skutecznych Reklam Dla Twojej Firmy

  • Writer: Mateusz Golba
    Mateusz Golba
  • Jul 13, 2024
  • 3 min read

Updated: May 19

Jeśli szukasz sposobu na zwiększenie skuteczności swoich reklam, przyciągnięcie większej uwagi i pozyskanie większej liczby klientów... ten artykuł dokładnie Ci to pokaże.


cavemen looking at the computer

Doskonale pamiętam, jak pisałem tekst do swojej pierwszej reklamy. Nienawidziłem każdej sekundy.


Wiesz, co było najgorsze? Mój szef dał mi zadanie napisania tekstu do tej reklamy, ponieważ właśnie spędziłem trzy lata w szkole biznesu, studiując ekonomię, specjalizując się w marketingu i sprzedaży.


Analizowaliśmy najbardziej znane i odnoszące największe sukcesy firmy na świecie. Ale kiedy próbowałem wykorzystać tę wiedzę do napisania reklamy dla naszej lokalnej firmy... Nie miałem pojęcia, jak to zrobić!


Patrząc na pustą kartkę, zdałem sobie sprawę, że to wszystko mnie przerasta. Im dłużej tam siedziałem, tym głupszy się czułem.


Ukryty Powód Dlaczego Większość Reklam Nie Działa

Poszukałem więc sporo informacji, aby znaleźć formułę.


Niektóre źródła radziły mi użyć w reklamie słodkiego zwierzaka. Inne mówiły, że to nieprofesjonalne.


Niektóre źródła radziły mi powtarzać wiadomość raz za razem. Inne mówiły, że powtarzanie denerwuje ludzi i sprawia, że NIE kupują od ciebie.


W obliczu szybko zbliżającego się terminu poszedłem na skróty. Przejrzałem reklamy naszych konkurentów i zrobiłem mniej więcej to samo. To tak, jakby skopiować pracę domową kolegi z klasy i nieco ją zmienić, aby nie była dokładną kopią.


Pokazałem to mojemu szefowi, powiedział, że jest w porządku i uruchomiliśmy reklamę.

Minęło kilka dni i nic nie słyszałem o wynikach.


Zapytałem więc szefa, jakie były wyniki reklamy. Wydawał się lekko zdezorientowany tym pytaniem:


"Uhhh... co masz na myśli mówiąc 'wyniki'?".


"Wyniki reklamy, którą uruchomiliśmy. Czy osiągnęliśmy jakąś sprzedaż? Czy dużo osób dzwoniło?" zapytałem.


Mój szef uśmiechnął się, odchylił do tyłu i powiedział:


"Nieee, Mati. Nie tak działają reklamy! Ta reklama miała na celu rozpoznawalność marki. Świadomość najwyższego poziomu świadomości. Chodzi o budowanie marki, wiesz?".


Zachowałem spokój i powiedziałem: "Jasne, rozumiem".


To było kłamstwo. Ponieważ w ogóle nie rozumiałem, w jaki sposób te rzeczy zwiększyły naszą sprzedaż.


A teraz, prawie 4 lata później, zdradzę ci mały sekret: okłamywałem mojego szefa. Ale on również okłamywał mnie.


Bo też nie miał pojęcia, o czym mówi.


Naprawianie Twojego Marketingu

Kiedy wydajemy na coś pieniądze, mierzymy rezultat.


Nie ma znaczenia, czy wydajemy pieniądze na sprzęt, lunch czy sprzedawców - upewniamy się, że otrzymujemy to, za co płacimy, prawda?


Kiedy założyłem własną firmę, próbowałem zrobić to samo z marketingiem. Zamiast wyników otrzymałem sałatkę słowną.


"Cóż, ta reklama służy rozpoznawaniu marki


"Koncentrujemy się na najwyższej świadomości na naszym rynku".


"Ta kampania ma na celu ugruntowanie naszego brandingu i pozycjonowania marki".


Zazwyczaj jest to powiedziane lekko lekceważącym tonem, który ma sprawić, że poczujesz się głupio, że w ogóle zadałeś to pytanie.


Oto brzydka prawda:


"Większość firm wyrzuca co najmniej połowę swojego budżetu marketingowego. Prawdopodobnie znacznie więcej".


I to po prostu mi nie pasowało.


Jak Przestałem Wyrzucać Pieniądze… I Jak Ty Możesz Zrobić To Samo

Postanowiłem dotrzeć do sedna sprawy i poznać formułę skutecznego marketingu.


Dobra wiadomość? Istniała formuła i udało mi się ją odkryć.


Zła wiadomość? Zajęło mi to lata studiów, układania puzzli, testowania i stosowania metody prób i błędów, aby dowiedzieć się, co tak naprawdę działa.


Gdybym miał wypisać wszystkie elementy formuły, siedzielibyśmy tu tygodniami, więc pozwól, że przedstawię ci jeden z najlepszych skrótów, jakie znalazłem.


Niektórzy mogą go rozpoznać jako "Pearson’s Law".


"To, co jest mierzone, poprawia się".


Chcesz natychmiast i radykalnie zwiększyć wyniki reklam?


Uczyń je mierzalnymi poprzez dodanie mechanizmu reakcji. Wezwanie do działania w każdej

reklamie, które prosi potencjalnego klienta o zrobienie czegoś.


A następnie monitoruj to działanie jak jastrząb.


Teraz możesz mierzyć. Testuj. Dowiedzieć się, co działa, a co nie.


Jedną z pierwszych rzeczy, które robię, gdy zaczynam pracę z klientem, jest wdrożenie tej prostej zasady:


"Każda reklama, którą uruchamiamy, musi być mierzalna, bez wyjątków".


Koniec z żargonem. Koniec z niejasnym marketingowym bełkotem. Mierzalne, namacalne, solidne wyniki.


Jest na to wiele sposobów i jest to wykonalne dla każdej firmy, w tym Twojej.


Jeśli chcesz wiedzieć, jak moglibyśmy to zrobić w Twojej firmie, skontaktuj się z nami poprzez formularz na stronie głównej.

 
 
 

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page